Welovetiszato

2020. június 30.
Gyerekekkel a Tisza-tó körül: péntektől-vasárnapig a Balneumban

Bevállaltuk? Be ám!

Három hónap járványveszély és kényszerű otthonlét biztosan még jobban összekovácsolta a családot 🙂 , plusz mindenkinél át is alakította a mindennapokat, pl. már azt sem könnyű kapásból megmondani, hétvége vagy hétköznap van, munkaidő vagy pihenés? Na de végre itt a nyár(i szünet), el lehet szabadulni a digitális oktatástól és a karantén környezettől és hosszabb „pórázra” lehet engedni a gyerekeket. Egy hosszú hétvégére elegendő programot raktunk Nektek össze a Tisza-tónál. A bázis a Tisza-tó legjobb és legnagyobb szállodája a Tisza Balneum Hotel Tiszafüreden, ahol akkor is el lehet lazulni 3 napot, ha ki sem teszitek a lábatokat a szállodából. De tegyétek ki, jó lesz!

A Balneumot azért is kedvelik, mert nem sok szálloda van az országban, amelyik ennyire vízpart- és természetközeli. És van termálvize. És nincs tömeg. És… és annyira gyerekbarát. Na meg kutyabarát… Jó a kaja, jó a kávé. Ha kint rettenet idő van, akkor is van mit csinálni bent a szállodában vagy a környéken. Kedvesek. Közel van.

Ez kellett nekünk!

3 gyerekkel és egy infantilis lagottóval (kutya) becsekkoltunk egy hosszú hétvégére, hogy megnézzük, milyen „idegennek” lenni a Tisza-tónál.

A szállodai szobák, bár szépek, kényelmesek és príma a kilátás, ennyi gyerekkel és kutyával nem opció, így az apartmanházat választottuk. Minimális apróságnak tűnhet, de nem bírjuk ki, hogy ne fejezzük ki hálánkat: Mokka kutyánkat vízzel, nasival és fekvőpléddel várták (a pléddel elszaladt…). Aki nem értené: utazás után, autóból kipakolás közben a kutya a lehető legkellemetlenebb résztvevő a programban.

Gyorsan szétdobtuk, ki-hol alszik majd, a lényeg, hogy a kutyával senki nem akart, így ő száműzve lett a földszintre, az emeleten pedig bőven elfértünk mindannyian. A ház, ahogy vártuk, tiszta és jól felszerelt. Akár főzhettünk volna, a konyha annyira jól felszerelt volt, de ezt kihagytuk. A terasz közvetlen a vízpartra néz, pazar az élmény, hogy a szárcsák ott úszkálnak előttünk és a szomszéd öbölbe száll be a fészkére 10 percenként egy bakcsó pár.

A félpanziós ellátás előnye, hogy a gyerekek megkapják, amire vágynak: büféasztal végtelen sok finomsággal és a felnőtteknek is marad gasztroélmény: felfedezhetők a környék halászléi.

Nos, van az, amikor ezért megyünk el egy ilyen helyre, hogy ne csináljunk semmit, de gyerekkel-kutyával ez nem opció, így a recepciósok felkészültségét tesztelve elindultunk a környéket felfedezni.

Így néz ki egy hétvége, ha a Balneumban töltöd.

Péntek estére csak egy hosszabb séta fért bele, elmentünk Tiszaörvényig és vissza a gáton (ez kb. másfél óra séta volt), megnéztük az ország egyetlen függőcsatornáját, közben kitaláltuk, hogy másnap melyik kikötőből hajózzunk ki, megúsztattuk a kutyát a kutyastrandon és ittunk egy pohár fröccsöt útközben az egyik partmenti büfében. Ja és megcsodáltuk a naplementét a tiszafüredi Holt-Tiszán.

Szombatra azt javasolták nekünk a recepción, hogy keljünk korán és menjünk el a poroszlói Ökocentrumba, mert délelőtt vannak az etetések. Hát nem sikerült korán kelni, pláne gyorsan megreggelizni (büféasztalok körbejárása is negyed óra…), így kicsit későn értünk Poroszlóra. A vidraetetésre még épp becsúsztunk, de csak két óra maradt az egészre, a vízre és a nádas tanösvényre már nem tudtunk kimenni. Ezután megszavaztunk egy délutáni sziesztát a Balneumban. Ami úgy nézett ki, hogy a gyerekek a kutyával a szálloda halljában biliárdoztak és a játékszobában csocsóztak, mi meg olvastunk az apartmanban (vagyis én aludtam… :)). Délután 3 körül már mindenki tűkön ült, úgyhogy felkerekedtünk és elmentünk csónaktúrázni. A közeli kikötőben béreltünk egy ladikot és nekivágtunk a csatornáknak, de akár kérhettünk volna vezetett túrát is, ami a szálloda stégjétől indul.

A vacsiig maradt még másfél óra, beszabadultunk a wellnessbe. A gyerekeknek ideális mindegyik medence mélysége és hőfoka, bár a melegebb termál medencébe nem engedtük be őket hosszabb időre. Rengeteg piros pont jár azért, hogy gondoltak azokra a szülőkre, akik csak a kutyának hoznak labdát, a gyerekeknek nem: a medence partja tele van strandjátékkal, labdával, mehet a móka. A legjobb mégis a kinti meleg vizes medencében üldögélni, ennek még mindig olyan erős, léleképítő hatása van. Nézed a vízpartot, a természetet és közben áztatod magad a kellemes meleg vízben…

A wellnesezés felénél már mindenki nagyon éhes volt, de azért senki nem akart kimenni a vízből, pláne, hogy közben a többi fürdőző eltűnt a medencékből és a partról, naná, mert vacsoraidő volt. Sikerül 8 körül kirimánkodni mindenkit a vízből és félig vizes hajjal elindultunk vacsorázni. Fejben már összeraktuk addigra, hogy tapasztalataink szerint a harmada maradhatott meg a büféasztalnak, de legnagyobb meglepetésünkre hiába tudta le a vacsit a szálloda vendégeinek többsége, terülj-terülj asztalkám volt még mindig, ehettünk bármit, fel voltak töltve a tálalók.

A hosszúra nyúlt nap után levezetésként még egy esti rövid séta belefért a gáton  (plusz a kutya is kifutotta magát) és aznapra kidőlt mindenki.

Vasárnap reggel kutyasétával indult a nap, közben megszerveztük a bringabérlést, amit a recepción percek alatt megoldottak nekünk (ami nem kis feladat, tekintve ötünknek ötféle méretű bringa kell). Rövid tekerés volt a terv, de előtte még be kellett szerezni a kutyának egy utánfutót, amit sikerült is a közeli kerékpáros centrumból kölcsönözni. Egy kevésbé bejárt bringás úton mentünk, eltekertünk felfelé a Tisza mentén Tiszacsegéig és vissza.

Visszaérve a szállodába már csak a kicsekkolás, pakolás maradt hátra.

Jogos lehet a kérdés, hogy ha mi itt vagyunk mindig a Tisza-tónál, miért megyünk el nyaralni 3 napra a Tisza-tóhoz?

Mert így tudjuk Nektek megmutatni, hogy péntektől vasárnapig egy nagy családnak tökéletes program a Tisza-tó és a Tisza Balnum Hotel a legjobb bázis mindenféle programhoz. 🙂