Kunmadaras autóverseny és motorverseny: Street Döntő 2020 – Kunmadarasi repülőtér
- Időpont:2020. október 3. - 2020. október 4. 08:00 - 18:00
- Helyszín:Katonai repülőtér - Kunmadaras
- Belépődíj:Ingyenes
Autós és motoros gyorsulási verseny Kunmadarasi repülőtéren. Drift, Street Race a kunmadarasi volt szovjet reptéren.
Az ország legnagyobb használaton kívüli repülőterén, Kunmadarosan a régi szovjet hangárok és és laktanyaépületek között felpörögnek a gépek, füstölnek a gumik és egekbe szökik az adrenalin. Több száz autó és motor áll rajthoz az év utolsó és egyben döntő összecsapásán, hogy a kunmadarasi repülőtér kifutópályáján gyorsuljanak. Az autós és motoros gyorsulási verseny mellett drift bemutató és verseny, illetve több autós, motoros program várja a kicsiket és nagyokat.
A Drift-SIM Kupa autós és motoros gyorsulási verseny programja
2020.10.03. Szombat
- 7.00-tól Kapunyitás
- 7.00-9.00: Regisztráció/Gépátvétel
- 9.00-9.30: Versenyzői eligazítás STREET/PRO2 Kötelező!!
- 9.30-12.30: Edzés STREET/PRO2
- 12.30-13.00: Ebéd szünet
- 13.00-14.30: Edzés STREET/PRO2
- 14.30-16.00: Edzés PRO2 tsuiso
- 16.00-17.30: Edzés STREET
- 19.00: Kapuzárás
2020.10.04. Vasárnap
- 7.30-tól Kapunyitás
- 8.00-8.30: Versenyzői eligazítás STREET/PRO2 Kötelező!
- 8.30-9.30: Edzés STREET
- 9.30-10.30: Edzés PRO2 tsuiso
- 11.00-12.00: Kvalifikáció STREET
- 12.00-13.30: Kvalifikáció PRO2
- 14.00-15.30: TOP16 STREET
- 15.30-17.00: TOP16 PRO2
- 17:30: Díjátadó
- 19:00: Kapuzárás
A szervezők a programváltozás jogát fenntartják.
A Kunmadarasi repülőtér megközelítése
Karcag felől Kunmadaras előtt balra. Kunmadaras felől a harmadik lehajtó jobbra a településtábla után.
Figyelem, a vasúti átjáró csak andráskereszttel védett, fokozott figyelmet kérünk!
A kunmadarasi reptér egész területén a KRESZ szabályai betartandók. A reptéren a verseny területén kívül tartózkodni tilos és életveszélyes.
A Kunmadarasi repülőtér története
1944 nyarán a Luftwaffe gépeinek kezdtek el repteret építeni a kiváló stratégiai adottságú Kunmadaras közelében. A reptér nem tudott már teljes értékűen szolgálatba állni, mert az előrenyomuló orosz csapatok megsemmisítették a fő kifutót, majd helyreállítva saját maguk kezdték el használni. A mai szóhasználatban ez a “német kifutó”. 1950-51 között készült el a 2500 méter hosszú új kifutópálya, a gurulóutak, majd hamarosan mind a 270 ha terület kiépült. 1951 májusában itt hozták létre a Magyar Légierő új vadászhadosztályát, amelynek első ezrede még abban az évben megkapta MIG-15-öseit.
1956 novemberében szovjet tankok sorakoztak fel a pályán. Még abban a hónapban Tökölről áttelepült ide az ottani bombázóezred, s ettől kezdve 1991-ig szovjet repülőtérként üzemelt a terület. A folyamatos infrastruktúra-bővítések során Kunmadaras Közép-Kelet-Európa legnagyobb katonai repülőtere lett. A területet 1991. május 10-én adták át a magyar félnek.