Welovetiszato

Galkó-Fenyves Barbara
2019. február 22.
Téli termál teszt: Berekfürdő Gyógy- és Strandfürdő

A klasszikus strandidő májusban indul, de addig is meglátogatható a Tisza-tó több, télen is nyitva tartó termálstrandja. Téli termálstrand teszt sorozatunkban, amelynek első állomása a havas tájba öltözött néptelen, de fantasztikus relaxációt biztosító tiszaörsi fürdő volt, most a Berekfürdő Gyógy- és Stranfürdőt látogattuk meg. Délelőttre időzítettük a strandolást, mert az ebédet is ott szerettük volna elkölteni, a nemrég átadott és a környéken haladó gasztronómiájáról ismert Park étteremben. Így hát korán indultunk, amelynek az az előnye is megvolt, hogy az utat övező ködbe burkolódzó mezőkön rengeteg őzet láttunk, a szombat délelőtti piacra indulós, keresztbe-kasul kerékpározós falusiak zsibongását tapasztalatuk meg a kisebb falvakon áthaladva. Tiszaörsön pillanatra megálltunk megnézni a baglyokat a református templom kertjében, majd Kunmadarast elhagyva érkeztünk meg a fürdőhöz.

A fürdőt könnyű megtalálni, gyakorlatilag ez jelenti és jelzi a városközpontot. A parkolás nagyon jó, és ugyan nem őrzött, de a település egyik térfigyelő kamerája pont ott magasodik, az kellő biztonságérzetet ad. A strand fogadó épületébe belépve kedves pénztári személyzet, előzékeny útbaigazítás várt bennünket. Plusz pont a kártyás fizetés, ami már normális (kellene legyen, de még van hova fejlődni). A 6 éves ingyen jöhetett be, két felnőtt és egy gyerek napi jegyért 4.000 Ft-ot fizettünk összesen, amit több, mint baráti ár.

Két gyógymedence, egy élménymedence és egy gyerekmedence várt bennünket a fedett beltéri részben. A fekvőpados élménymedence bár nem nagy, kisgyerekes családoknak tökételes, hőmérséklete 34 C és 1 méter mély. A kora délelőtti időpontra való tekintettel, kevesen voltak a medencében, a gyerekek kedvükre labdázhattak, élvezték az időnként elinduló élményelemeket a medencében és az idősebb látogatók sem néztek rájuk rosszalló szemmel, ami megint egy plusz pont. :).

Az egyik gyógymedence 34-36 C, a másik 36-38 C, elsősorban reumatológiai megbetegedések gyógyítására, vérkeringési zavarok kezelésére, idegrendszeri és nőgyógyászai panaszok csökkentésére, valamint balesetek utáni rehabilitációra alkalmas. A gyerekek a gyógymedencéket nem használhatják, ezért mi is csak öt perc melegedést engedélyeztünk nekik.

A hideg és havas idő ellenére kimentünk megmártózni a két kinti gyógymedencében is, ahol még kevesebben voltak. A nagyobb medence meglehetősen távol esik a főépülettől, így köntös vagy felsőruházat nélkül szaladós lesz az út, mert nagy hidegben, vizesen nem túl kellemes lesétálni a 100 métert. Bent a vízben viszont felmelegedtünk, fantasztikusan éreztük magunkat. A strandra ráült a téli csend, a kissé borús égen átszűrődő napfény és a párolgó víz együttesen nagyon hangulatossá tette a kinti lazulást, de sokáig nem élveztük ki, mert azért a szeles idő és a hideg gyorsan elvette a kedvünket a hosszabb kinti pancsolástól.

A strand beltéri része jól felszerelt és mivel gyógyvize rengeteg betegség kezelésére alkalmas, így mozgásszervi, nőgyógyászati és még sok más bajra használják, súlyfürdő és egyéb kezelő szobák is találhatók az épületben. Van büfé is, ahol azonban a legnagyobb csalódás ért bennünket, az ehetetlen pogácsa és a kétes kinézetű szendvicsek nem voltak marasztalók, így végül korábban indultunk el ebédelni.

Itt is működik viszont strandkönyvtár, ami már a második helyen lep meg minket, igazán figyelmes és előremutató dolog a kultúra becsempészése a strandra.

Az öltözők, egyszerűek, de tiszták és rendezettek. A szekrények picit szűkösek és a szűk szekrénysorok között test-test elleni küzdelmekre is fel kell készülni, de az öltözéshez van külön zárható öltözőbox, hajszárító, tükör.

Tipp: Télen a tényleg megszenvedős a túl kicsi öltözőszekrények miatt a téli ruházat, táskák berámolása. Ha nincsenek sokan, érdemes két szekrénykulcsot kérni, adnak.

Amikor mi már hazafelé indultunk, akkor érkeztek többen, főleg idősebb korosztály, hiszen TB által támogatott fizióterápiás kezelések, gyógymasszázsok és egyéb kezelések vehetők igénybe a fürdő területén. Kifelé menet tűnt fel, hogy működik ajándékbolt is, ahol részben helyben készült apróságokat lehet vásárolni, ez szintén plus pont!

Nyáron biztosan visszatérünk, hiszen a szabadtéri részben úszómedence, ifjúsági élménymedence, ikermedence, gyerekmedence várja a fürdőzőket a gyógymedencéken kívül.

Itt találod a Berekfürdő Gyógy- és Strandfürdőt!